Het laatste wat Loosdrecht nodig heeft, is een feitenvrije dominee uit Den Haag. *column*

Bontenbal blijkt nog steeds geen idee te hebben waar het conflict over gaat. Bij Jinek zat hij een lesje democratie te geven. Over de rechtsstaat en fatsoenlijk protesteren. Alleen kende hij de feiten niet. Hij vroeg zich af waarom mensen niet bij het gemeentehuis gingen demonstreren, in plaats van bij de opvanglocatie van de asielzoekers. MAAR DAT IS HET GEMEENTEHUIS.

Hij sprak bezorgd over asielzoekers die zich onveilig gevoeld moeten hebben “misschien wel met kinderen”. Maar het gemeentehuis wordt volgepropt met alleenstaande jonge mannen. Als er gezinnen met kinderen waren opgevangen, was de boel nooit zo geëscaleerd. 

De hele column is hier te lezen, exclusief voor leden van de Club van Dwarskijkers. Lid ben je al voor 15 euro per jaar (incl. BTW). Daarmee steun je ons werk en krijg je toegang tot exclusieve content zoals columns en podcast

Scroll naar boven