Pak vooral slechte werkgevers aan, maar wie geeft luie werknemers een schop onder de kont? *column*

KLM heeft meer piloten dan ooit, maar krijgt toch de roosters niet rond. Vluchten vallen uit omdat er geen piloot te porren is om een paar uurtjes meer achter de knuppel plaats te nemen. Al die duurbetaalde, goed geschoolde vliegeniers willen steeds minder uren vliegen.

Het parttime-virus, veroorzaker van wat ik de ontplooiziekte noem, was voorheen een aandoening die vooral vrouwen trof. Nu is het mutsenparadijs ook tot de cockpit doorgedrongen, terwijl ruim 90 procent van de piloten in Nederland man is. De manmuts is sinds enige tijd aan een opmars bezig in Nederland, passend bij de feminisering van onze samenleving, waar kinderen alleen nog maar in handen van juffen vallen en zo van jongs af aan worden gehersenspoeld.

De hele column is hier te lezen, exclusief voor leden van de Club van Dwarskijkers. Lid ben je al voor 15 euro per jaar (incl. BTW). Daarmee steun je ons werk en krijg je toegang tot exclusieve content zoals columns, podcasts en reclamevrije video’s.

Scroll naar boven